2014年3月27日星期四

「Life is Nothing without Jesus Christ!」

學校的英文科會定期的將一些名人的格言,印成海報張貼在各班的壁報上。對我來說這些格言沒甚麼了不起,講的盡都是自誇自擂、自我安慰、自以為是的言論。從觀察中發現,這些所謂的格言,對於那些未曾認識神的人來說,是有一點激勵作用,可是悲哀的是看見那些自稱「基督徒」的,居然更推崇這些格言,反而不講聖經的警世真言,這個現象也沒有甚麼奇怪,因為你會發現在香港的各基督教會講壇上,講的所謂「道」也是如此「以人為本」,為要迎合「市場」需要,為要吸引人、挽留人來到「教會」,他們就將聖經的警世真言與世界的名人格言調和,使徒保羅早就料到說:「…因為時候要到,人必厭煩純正的道理,耳朵發癢,就隨從自己的情慾,增添好些師傅,並且掩耳不聽真道,偏向荒渺的言語。」(提後4:3-4)

昨天,偶然看見了一張數週前的海報,上面的格言是摘錄自Helen Kelly,寫道:「Life is either a great adventure or nothing.」突然,在我腦海裡出現一句:「Life is Nothing without Jesus Christ!」對!主耶穌基督就是我生命的一切,沒有祂,我的生命就是虛無、沒有任何的意義、一無所有、一無所是。

噢!我的心啊!你要知道:「我已經與基督同釘十字架,現在活著的不再是我,乃是基督在我裡面活著;並且我如今在肉身活著,是因信神的兒子而活;他是愛我,為我捨己。」(加2:20)

噢!How sweet it is!「他是愛我,為我捨己。

憑藉裡面的感動,我大胆地寫下對這個格言的回應,通過內聯電郵發給所有的同事:

This is an honest response to the quote "Life is either a great adventure or nothing. - Helen Keller "

What? "Great adventure?"
What does "adventure" mean?
According to Wikipedia, "An adventure is an exciting or unusual experience. It may also be a bold, usually risky undertaking, with an uncertain outcome."

What? "a BOLD, usually RISKY UNDERTAKING with an UNCERTAIN OUTCOME?"

"UNCERTAIN OUTCOME?!"

You may win or loss.
You may pass or fail.
You may be blessed or be condemned.

Oh! what a hollowness it is!

Truly, truly I must say to you,"Life is Nothing without Jesus Christ!"

Because, how great your life is, you're going to die and under the judgement of God.
Because, how successful your life is, you're going to die and under the judgement of God.
Because, how admirable your life is, you're going to die and under the judgement of God.

Without Jesus Christ, you are condemned!

"God did not send his Son into the world to be judge of the world; he sent him so that the world might have salvation through him.  The man who has faith in him does not come up to be judged; but he who has no faith in him has been judged even now, because he has no faith in the name of the only Son of God.  And this is the test by which men are judged: the light has come into the world and men have more love for the dark than for the light, because their acts are evil."(John 3:17-19)

Oh! My dear friends and colleagues, I beg you "don't waste your life".  Repent! Come to Jesus! Trust in Jesus!

"Make search for the Lord while He is there, make prayer to Him while He is near."(Isaiah 55:6)

盼望神的憐憫臨到他們,開導他們的心,使他們省察自己的光景,明白福音是何等的重要。

沒有留言: